Je weet het, social media, blogposts, mails,...Dat werkt, maar wie heeft er daar tijd voor? Bovendien doe je het misschien eigenlijk helemaal niet graag. Jij wil je met jouw passie bezig houden!
Herkenbaar?
Besef dat de weg naar meer klanten net ligt in de kracht van jouw marketing strategie. En die hoeft helemaal niet zo tijd en energie rovend te zijn. Ook jij kan een geoliede content machine opzetten!
Strategie is key
Als je zonder plan en een beetje in het wilde weg communiceert, via eender welk kanaal, loop je het risico van niet gehoord te worden of heel onduidelijk over te komen. Posts waar niet over nagedacht werd, missen hun uiteindelijke doel: mensen inspireren, enthousiasmeren en uiteindelijk: converteren naar een aankoop.
Hou in je achterhoofd dat dit jouw uiteindelijke doel is en blijft. Jij bouwt aan jouw marketing om nieuwe klanten aan te trekken. Zonder strategie is dit niet mogelijk.
Wil dat zeggen dat er strikte regels zijn en dat je je aan allerlei bepalingen moet houden? Nee, doe het op jouw manier: jouw verhaal, jouw boodschap, jouw stijl.
Bepaal heel duidelijk wat je wil zeggen (jouw verhaal), aan wie je het wil vertellen (jouw doelgroep) en hoe dat je hen zal kunnen aanspreken (jouw boodschap).
Dat is het fundament van jouw content machine.
Bouw een content databank
Om te weten waar je het precies over zou kunnen hebben zijn er allerlei truckjes: een doelgroeponderzoek, een aanbodspin, hergebruiken van oud materiaal,…
Maar in plaats van deze oefeningen telkens opnieuw te doen of je er steeds in te verliezen is het nuttig om alles samen te brengen in een content data bank. Hier verzamel je alle ideeën en heb je een ideale basis om naar terug te grijpen. Maak deze 1 a 2x op per jaar en je hoeft al niet meer na te denken over wat je wil vertellen!
Bouw daarnaast ook aan een beelden databank en dan zit je ook op dat vlak al safe!
Batchen
Het is niet alleen energie verslindend maar ook weinig efficiënt als je telkens op het moment zelf nog jouw afbeeldingen en teksten moet zoeken en uitwerken. Doe dit daarom op slechts 1 moment geconcentreerd voor een hele maand.
Zo zorg je er ook voor dat er een duidelijk coherent verhaal zit over die periode. Door gericht af te wisselen qua insteek en op verschillende manieren te communiceren blijf je een boeiend verhaal vertellen: inspireer, informeer en vergeet niet.. Converteer! Anders heeft die content machine van jou niet veel zin...
Laat je omringen
Het is misschien niet jouw leukste bezigheid, om hier elke maand opnieuw aan te werken. Of je vind het gewoon een beetje eenzaam. Of je hebt een schop onder je achterste nodig om je hier echt aan te zetten. Of je hebt nood aan inspiratie!
Doe dit dan ook niet alleen. Bouw samen met een fellow enterpreneur of collega aan jouw content databank. Organiseer een brainstorm namiddag. Plan Content Tuesdays in waarbij jullie samen de content uitzetten voor een maand.
Join de Content Boost Club
Of... join de gezellige Content Boost Club. Samen met jouw club buddies bouwen je gedurende het traject aan jouw eigen op maat gemaakte content machine. Het is een online training/community/1-op-1 traject en coworking in één!
Elke week leer je iets bij en werken we er op verder. Je krijgt video's, live webinars en groepssessies voor de algemene kennis en inzichten. Maar dit wordt aangevuld met persoonlijke 1-op-1 workshops waarbij we deze kennis vertalen naar jouw eigen business.
Je maakt ook deel uit van een echte club waar er ruimte is om elkaar vragen te stellen en te ondersteunen. Ook zijn er online coworking momenten zodat jullie elk afzonderlijk maar toch samen kunnen verder bouwen aan jouw business.
Daarnaast zorgen we voor het echte 'schop-onder-je-kont' effect door jou aan een persoonlijke accountability partner te koppelen (en jij wordt dat ook!) en opdrachten te geven die jou zullen verplichten om de kennis ook te leren toepassen.
Momenteel loopt er nog een EARLY BIRD actie. Mis ze niet!
Commenti